استقرار سیستم مدیریت یکپارچه و اخذ گواهینامه IMS

۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۲
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه


گواهینامه استاندارد ایزو 45001 یک استاندارد بین المللی شناخته شده است که برای مدیریت ایمنی و نیز بهداشت حرفه ای صادر می شود و اولین بار صدور آن در مارس 2018 انجام شده است. هدف از این استاندارد کاهش بیماری‌ها و آسیب‌های شغلی است. استاندارد ایزو 14001 در سال 2015 در راستای همسوتر شدن با استاندارد ایزو 9001:2015  تغییر ورژن یافت و سازمان ها از این پس باید ISO 14001:2015 را دریافت نمایند. الزامات کلی استاندارد ایزو 14001 بر شناسایی عوامل آلوده­کننده یا جنبه های زیست محیطی است.

مزایای کلیدی بالقوه استفاده از استانداردهای ISO 45001 و ISO 14001 عبارتند از:

  • کاهش حوادث محل کار
  • کاهش غیبت و گردش کارکنان ، منجر به افزایش بهره وری می شود
  • کاهش هزینه حق بیمه
  • ایجاد فرهنگ ایمنی و بهداشت، به موجب آن کارکنان تشویق شوند نقش فعالی داشته باشند.
  • تعهد رهبری تقویت شده برای بهبود فعالانه عملکرد ایمنی و بهداشت
  • توانایی تامین نیازهای قانونی و نظارتی
  • بهبود کارکنان روحیه
  • صرفه جویی در انرژی و مواد ورودی
  • ایجاد فرهنگ بهبود مستمر به سمت فرآیندهای بهتر و کاهش اثرات زیست محیطی به روشی سیستماتیک
  • اهمیت به محیط اطراف خود و درگیر کردن کارمندان در یک تلاش گروهی برای کاهش ردپای محیط زیستی خود

با ابراز مسرت و خرسندی، کسب این موفقیت بزرگ را صمیمانه تبریک و تهنیت عرض می‌نماییم. بی‌شک، عملکرد مطلوب، همت، همدلی و کوشش خستگی‌ناپذیر همکاران در مسیر توسعه و تعالی سازمان و ارائه تصویری درست و سازنده از شرکت لجستیک گلدیران در خور تقدیر و ستودنی است.

به حول و قوه الهی و با همت و تلاش درخور تحسین همکاران محترم در خانواده لجستیک گلدیران، پس از طی دوره های آموزشی، برگزاری نشست های متعدد، آلاینده سنجی­ها، اندازه­گیری عوامل زیان آور، تشکیل کمیته HSE شناسایی و ارزیابی مخاطرات ایمنی و بهداشتی در زمینه الزامات سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت استاندارد بین المللی ایزو 45001، در روز 16 اسفند ماه سال 1401 شرکت لجستیک گلدیران با موفقیت ممیزی خارجی شرکت BRSM را پشت سر گذاشت و خوشبختانه شرایط لازم برای دریافت گواهینامه­های استانداردهای ISO 45001 وISO 14001 محقق شد.

یک سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) تمام جنبه‌های سیستم‌های سازمانی، از جمله فرآیندها و استانداردهای سازمان را در یک سیستم هوشمند، ترکیب می‌کند. این یکپارچگی در مدیریت سیستم، باعث شده تا با پرداختن به کلیه عناصر، مدیریت ساده شود، و صرفه‌جویی در وقت و کارایی، نیز افزایش یابد. گواهینامه IMS تحت عنوان سیستم مدیریت یکپارچه در اصل تلفیقی از سه گواهینامه سیستم مدیریت کیفیت ISO 9001 ، سیستم مدیریت زیست محیطی ISO 14001 و سیستم مدیریت ایمنی و بهداشت شغلی ISO 45001 می­باشد. شرکت لجستیک گلدیران با حمایت و رهنمودهای مدیریت ارشد این سه سیستم مدیریتی را به طور همزمان و موفق برای سازمان خود طراحی و پیاده سازی نمود و گواهینامه سیستم مدیریت یکپارچه (IMS) برای شرکت لجستیک گلدیران صادر شد.

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.