روز ملی حمل و نقل

۲۷ آذر ۱۴۰۰
زمان مورد نیاز برای مطالعه: ۳ دقیقه

صنعت حمل و نقل و خدمات جانبی آن در شمار بخش هایی از اقتصاد کشور قرار می گیرند که سهم قابل توجهی در تولید و اشتغال دارند. این بخش دربرگیرنده فعالیت هایی است که به شکلی گسترده در تمامی زمینه های تولید، توزیع و مصرف کالا و خدمات جریان داشته و در مجموعه فعالیت‌های اقتصادی نقش غیرقابل انکاری برعهده دارد.

تاریخچه روز حمل و نقل

در سال 1376 به پیشنهاد وزارت راه و ترابری و از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور 26 آذر به عنوان روز ملی حمل و نقل نامیده شد، این روز یادآور صدور فرمان امام راحل «ره» در زمینه اعزام کامیون‌ ها به بنادر جنوبی برای تخلیه کالاهای وارداتی از مبادی دریایی کشور است و هدف آن آگاه‌ سازی جامعه از نقش و جایگاه بخش حمل و نقل در اقتصاد ایران است.

ضمن تبریک روز حمل و نقل به همه تلاشگران این عرصه، امید است با توسعه و تکمیل ناوگان حمل و نقل مجموعه GLC که از دغدغه‌ های مهم مدیران دلسوز مجموعه است، گام موثری در بهبود خدمات ارائه شده به مشتریان عزیز برداشته شود.

حمل و نقل یکی از سرمایه‌ های بزرگ یک کشور است. کشوری که حمل و نقل ضعیف داشته باشد از نظر اقتصاد بسیار ضعیف می‌ شود. باید دست بوس فعالان حمل و نقل کشوری باشیم، که در سرمای زمستان و گرمای تابستان، بازهم با عشق کار خود را انجام می‌ دهند بیست و شش آذرماه روز حمل و نقل به رانندگان عزیز تبریک و شادباش عرض می‌نمائیم.

 

گزارش تصویری روز حمل و نقل (26 آذر 1400)

نظرات کاربران

نظرات شما به کاربران دیگر کمک می‌کند تا با اطمینان بیشتری از محتویات این بخش استفاده کنند.